16-08-2012

16 augustus 2012 - Clearwater, Canada

Gister op 15-08-2012 hebben we geen reisblog geschreven omdat we heel veel hebben gereden, maar onderweg wel heel veel mooie dingen hebben gezien.

We zijn bij onze camping weggereden richting het plaatsje clearwater. Tijdens de reis daar na toe is ook de grens van Alberta en BC. We hebben de Icefield parkway nu gehad, er was ons verteld dat er soms beren langs de weg zitten te eten, maar wij zijn niks tegen gekomen, eergister toen we hem zijn tegen gekomen hebben we dus echt geluk gehad dat we er een hebben gezien.

We zijn via Jasper gereden, hier was een klein dorpje waar we wat boodschappen hebben gedaan, en waar we naar een informatie centrum zijn gegaan. Hier kwamen we een boekje tegen over een river safari. Die river safari was ook in clearwater en lag dicht bij onze camping.

We hebben tickets gekocht voor de river safari en ze zeiden dat we 99% kans hadden om beren te zien, maar ja eerst zien dan geloven. Na een half uur wachten mochten wij ook op de boot, het was een speedboot waar je met 12 personen op kon. Het was een hele mooie ervaring, het landschap was al mooi om te zien!! Je kon daar niet komen met de auto. In dat grote meer zat een eiland waar we heen gevaren zijn. Hier hebben we 2 beren gezien, we waren op 1 of 2 meter afastand, het was heel erg mooi om te zien! Deze safari duurde een uur, maar die was ook zo voorbij.

We zijn verder gereden naar de camping, dit was nog maar 5 minuten. Het is lekker warm hier, rond de 30 graden. We hebben buiten gegeten, en in de avond zijn we binnen gaan zitten om nog een keer de video terug te kijken van de beren:)